29 Temmuz 2017 Cumartesi

Söz-Nişan Tepsisi | Kendin Yap

Herkese hayırlı günler :)

Açıkçası ben böyle işleri severdim de kendi tepsimi yapacağım aklıma gelmezdi.Dedim madem yaptım bu tepsiyi ,blog yazayım da kendi yapmak isteyen veya benim tepsiyi beğenen arkadaşlara bir yol göstereyim :)
Evet şimdi 

MALZEMELER :



1-Tepsi 
Kimi ahşap kimi cam kimi yastık hatta kimi ince kesilmiş ağaç kütüğü gibilerden seçiyor tepsiyi. :)Ben evde olan bir aynalı boz gold tepsi kullandım.

                                                                             







2-Silikon 
Yapı marketlerde veya nalburlarda bulabilirsiniz.Şeffaf rengini satın alınki belli olmasın.:)

3-Silikon Tabancası
Yapı marketlerde veya nalburlarda bulabilirsiniz.Çok gelişmiş düzeyde olanlarda var ama onları seri yapmıyorsanız o kadar paraya satın almaya gerek yok :)








 4-Kurdele
Çeyiz malzemesi satan yerlerde bujuterilerde her genişlikte var :) Ben tercihen gold aldım.












5-Makas
Bunu hazır süslenmiş alabileceğiniz gibi benim gibi kendinizde süsleyebilirsiniz :) Ben ilk kesmek için onu kullandım sonrada süsledim :)









6-Sıralı boncuk
Çeyiz malzemesi satan yerlerde bujuterilerde her genişlikte var :) ben malesef ip gibi olanlardan değilde genişlerden bulabildim ama makasla kolaylıkla kesip onu da yapabiliyorsunuz.












7-Yapışkanlı Alfabe veya İşaretler
Ben sadece baş harflerimizi yaptım ama tercihen başka işaretler veya ismin tamamını yazanlarda var :)














8-Minik güller
8'li top şeklinde satılanından buldum ben ve koyu pembe satın aldım.Çok geniş yelpazesi olan birşey çiçek konusu.Büyük bir ilde oturuyorsanız birçok çeşidini bulabileceğinizden eminim. :)






YAPILIŞI :

İlk önce benim tepsimin bazı yerlerinin boyaları atmıştı bende onu bi sprey gold  boya ile boyadım.







Bu boya aynı zamanda çoğu şey için dayanıklı bir boya :)













Daha sonra yarım saat kurusun diye bekledim.Tepsinin iç kısmından 2 sıra boncukla gitmeye karar verdim ve boncuklarımı sıralı olarak ip gibi kestim ve silikon yardımıyla tepsime yapıştırdım.



Dört bir etrafını  bu şekilde boncukla gittim.Başlangıç yerine ve tam çaprazına minik güllerin 8ini birden top halinde koydum.daha sonra bu topların her bir ucuna birer gül daha ekledim.

Kalan diğer köşelerede 3erli gül topları yapıp yapıştırdım.:)

 Sonra boncuklardan bir 5 li kare keserek en üstten 1 2 1 kesip en alt sıradan 2 2 ve bir üst sırasından 1 1 keserek kalp yaptım.Sıra harflerimi yapıştırmaya geldi onları köşeye parelel şekilde yapıştırdım diğer boncuklarla uyum sağlasın diye sol başlarına gold artık boncuklardan yapıştırdım.Yaptığım kalbide ortalarına yapıştırdım.:)
 Yüzükleri koymam için ya kutu yada başka bir yol bulmam gerekliydi renkte uyumlu bir kutum yoktu bende önceden takı seti için orta boy bir kutunun içindeki süngeri alıp kare şekilde kestim. 
Rengi siyah olduğu için uyum sağlasın diye bu süngeride iki yerinden yüzükler için kesip üstünede boncuk kestim ve aynı yerlerden onuda kestim ve üstüne yapıştırdım.Yanlarınada bir sıra boncuk altındanda kurdele geçerek ön tarafına fiyonk yaptık ve bir tane gül koyduk. :)
 En son makas kalmıştı tabi kurdelenin başına silikon sürüp kurdeleye yapıştırdık daha sonra sara sara sara sara yapıp çoğu yerini kaymasın diye silikonladık .fiyonk yapıp gül yapıştırdık ayrıma.üstüne gene boncuk kesip yapıştırdık.:)
Sonunda da 30 cm lik bir yüzük kurdelesi kesip söze hazır ettim.Tabi tek kişi zor oluyor ablacığımda bana yardım etti.:)İYİki var ❤❤❤

Ve Son Hali ;


Umarım yardımcı olabilmişimdir. :)
Hepiniz sağlıkcakla kalın, kendi yaptıklarınızı benimle paylaşırsanız mutlu olurum :)

5 yorum:

  1. hi dear,
    i'm a new follower of your blog,
    can you follow mine on my blog?
    https://amoriemeraviglie.blogspot.it/

    YanıtlaSil
  2. çok hoş bir iş çıkarmışsınız. ellerinize sağlık. :)


    YanıtlaSil