7 Kasım 2016 Pazartesi

Nerden çıktı bu "Kanka" !


Herkese merhaba :)
Bugün anlamını yeni öğrendiğim bir kelimeden bahsedeceğim size.(gene)"KANKA"...
Nedir bu kanka diye çok afallamıştım ilk başlarda..Herkes bana kanka diyor, rahatsız edici..
Özellikle de insanların sana anlamını bilmediğin (ki halâ bilmeyenlerin çoğunlukta olduğuna eminim) bir
hitap şekli geliştirmesi ne bileyim garip gelmişti.Üstelik bu kelimeyi samimi olduğunuz insanlardan hariç daha
yeni tanıdığınız biri size ikinci cümlesinde bu kelimeyle sesleniyor.
Gerçekten bir ara bu kelimeye çok takılmış ve sorguluyordum.Hatta çeşitli arkadaş gruplarıyla vakit geçirince
zamanla ben de kanıksadım ve kullanmaya başladım.Bu böylede sürdü.
Arkadaşlar arasında KANKA..
Sokakta KANKA..
Bakkalda KANKA..
Otobüste  KANKA..
Aile içinde bile kardeşler arasında (ki ablam ve abim bunu yaptı) bu laf ve bazı arkadaşlarımın
ebeveynleri arada arkadaşlık, "yaşına inebiliyorum bak" der gibi çocuğuna KANKA diyor.










Bu konuda ciddi şekilde rahatsız olmama rağmen ağzıma pelesenk olmuş durumda ve sonunda dedim "Bu ne demek?" ,
"Niye bu kadar fazla kullanıyoruz bu kelimeyi ?!"
Gerçekten anlamının mantıklı bir yerden gelmesini umdum ve sonunda mutlu son.. :)
" KANKA"kelimesi Çingenecede (ki bu kelime yerine Roma/Roman denmesini tercih ederim) yoldaş,arkadaş demekmiş.
Güncel Türkçede ise kankardeş manâsına geliyormuş.Aslında bu o kadar da kötü değilmiş değil mi :)
Genede Türkçe anlamına bakarsak her önüne gelene söylenecek bir laf değil (bence); samimiyet istiyor gibi.
Bundan sonra kullandığımda o kadar da rahatsızlık duymayacağım en azından :)




İçtenlikle KANKA diyebildiğiniz insanlarla olabilmeniz dileğiyle ;)
                                                      Sağlıcakla kalın..
                                                                                                                       

13 yorum:

  1. Aaa çok ilginç bir bilgi oldu :) süper

    YanıtlaSil
  2. Kankardeş anlamı taşıdığını biliyordum. Özellikle kullanmam bu kelimeyi herkese :)) Güzel bir paylaşım olmuş. Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Teşekkürler,Sağlıcakla kalın.

      Sil
  3. Ben de kan kardeşin kısaltılmışıdır herhalde diye düşünüyordum. Fakat kullandığım bir kelime değildir. Yaş itibariyle herhalde. :)

    Bir de insan tam olarak manasını bilmediği kelimeleri kullanmamalı. Kötü anlamlara gelebilir, öyle değil mi?

    YanıtlaSil
  4. Bir ara bende takmıştım ama araştırma yapmamıştım. Kendimce Kan kardeş kelimesinin ilk hecelerini birletirmişlerdir diye düşündüm. Demek başka dilde arkadaş demekmiş :)

    YanıtlaSil
  5. kanki kankat pampi pampa ohooo çok moderniz yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 😅😅 ahh ahh o kadar kelime varken biz belamizı arıyoruz bencee deepcim

      Sil
    2. 😅😅 ahh ahh o kadar kelime varken biz belamizı arıyoruz bencee deepcim

      Sil
  6. Kankardeşliğin de suyu çıkmaya başladı maalesef. Bu yüzden kelimenin anlamı da söyleniş tarzıda değişiyor sürekli..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Samimiyet azalıyor haklısınız..

      Sil