18 Kasım 2016 Cuma

Bir KYK'lı

Öncelikle Hayırlı Cumalara blog ailesi :)

Bu ara ortalarda olamama sebebim mâlumunuz vize haftası ve ben ilk haftayı yenilgisiz geçirdim çok şükür (darısı diğer haftanın başına :))Çok blog yazabilen bir insan olmasam da çok yorum yapan bir insan olduğumu söyleyebilirim.Onun için belki bir ademde "bu kızın sesi çıkmıyor" diye düşünebileceği için bu ayrıntıyı belirttim :D Bir de yorumları bırakırmışssınız "ne alaka hiç hissetmedik öle bir şey falan.".Ben böyle hissetmek istiyorum bozmayın beni :))

Bugün size üniversite hayatımın çoğunluğunun geçtiği yurdumu anlatacağım :)
Bazı ebeveynler veya yeni üniversite kazananlar diyor:
Bu KYK ne ?
Nasıl bir yer ?
Güvenli mi?
Bunların hepsine öznel olarak cevap vereceğim :)

Hazırlık okuduğum yıl özel bir yurtta kaldığım için orayı direk transit geçiyorum.
Ben 1.sınıftan beri devlet yurdunda kalan biriyim.Bu konuda yeteri kadar bilgi sahibi olduğumu artık düşünüyorum. Devlet yurtları ikiye ayrılıyor.Birincisi %100 Devlet Yurdu ikincisi Yarı-özel Devlet Yurdu.Ben yarı-özelde kalıyorum.Bunun diğerinden farkı ne diye sorarsanız çoğu şeyi farklı olabiliyor.Bu birazda yeni olup olmamasına bakıyor ama şimdilerde eski olanları tahliye edip yenilerini açıyorlar bildiğim kadarıyla.Neyse ne gibi farklılıkları oluyor? sorusuna geri dönersek
1-Ücret farkı var (Yarı-özel yurtlar diğerlerine göre daha pahalı aylık ücret ister.)
2-Konfor (Yarı-özel yurtlar genelde yeni binalardır, çoğu ihtiyacınız daha kolay karşılanır diğerine göre.)
3-Yatak kapasitesi (Bu gerek yurt içinde,gerek oda içindeki yatak sayısına göre de tam devlet yurdu olanlar biraz daha kalabalık oluyor ve odalarda son yapılanları tenzih ederek söylüyorum 4-6-8-12 kişi kalıyorlar.Yarı-özelde ise en fazla 4 kişilik oda duydum.)
4-Ortak alanlar (Tam devlet yurtlarında tuvalet ve banyo kat geneli kullanılabiliyorken yarı-özellerde oda içlerinde veya daire içlerinde kişilerin kullanabileceği şekilde oluyor.)
5-Erkek-kız yurdu (Tam devlet yurtlarının bazıları ki gün geçtikçe tedavülden kalkıyor, kız erkek aynı yerde ortak alanlara ve bahçeye sahip olan iki ayrı binada kalıyorlar ama daha yarı-özelde böyle bir uygulama olduğunu duymadım.)
6-Yemekhane (Yarı-özellerde açık büfe tarzı çeşit çokken, tam devlet yurtlarından aynı olmadığını duymuştum.Ama dediğim gibi şimdilerde uygulamalar hep değişiyor ve standartlar iyileştiriliyor.)

Bunlar aklıma gelen farklılıklar, çokta büyük farklılıkları yok.






Şimdi size kendi yurdumdan bahsedeceğim.:)







Dediğim gibi 1.sınıftan beri devlet yurdunda kalıyorum bunun iyi yanları da var kötü yanları da.
Şunu söylemem gerekir ki 4. sınıfa geldim hâlâ hazırlıkta yurda ödediğim aylık ücret kadar olmadı devlet yurdunun aylıkları.Bir kere bu yönden devlet yurtları gerçekten öğrenci dostu.Ücret mukabilinde aldığınız hizmet benim yurdumda çok çok çok iyi.
İlk yurda geldiğimde 3 kişilik odada kaldım, hemen belirteyim bizim yurtta 3,2,1 kişilik odalar var.
Geçen senenin sonuna kadar da 3 kişiliklerdeydim.Sadece üçümüzün kullandığı banyo,tuvaletimiz vardı ve bunlar odamızın içindeydi.Yataklarımız ranza değil, baza şeklindeydi ve gayet salon/salomanje dediğimiz kadar büyük odalar) Kendimize ait çalışma masamız dolabımız,standartların üstünde büyüktü.Kat görevlilerimiz var onlar temizlik, çöp işlerine bakarlar.Her yerde güvenlikler var ki bunların blok içi olanları hep kadın.Yemekhane açık büfe gibi fişin dahilinde harcama yaparsın aşarsan parayla tamamlarsın.İzin v.b konular tamamen resmiyet çerçevesinde 60 gün  hafta sonları izin aldığınızda bu izinler 60 güne dahil edilmiyor.Girişler çıkışlar imza veya parmak sistemine bağlı ki bizimki parmak sistemine bağlı.
Şu aralar terör olayları gibi konulardan girişte üstümüz çantalarımız bile aranıyor ki aransın üniversitede adım başı hainle karşılaşma olasılığınız çok yüksek.
Şuanda ise tek kişilik odada kalıyorum.Bu odalar genelde yükseklisans yapanlar için 6 tane ,engelli arkadaşlarımız için 2 tane daha hassasiyet gösterilmiş olan oda var.Eğer olur da odalarda boşluk olursa 4.sınıf öğrencilerini veya mazereti olanları bu odalara yerleştiriyorlar.Bende geçen dönem sonu dilekçe ile resmi başvurumu yapmıştım tek kişilik oda için ve ta ta ta tamm :) Geldiğimde oda çıktığını öğrendim.Bu çok güzel bir şey.Her odanın kendine göre güzelliği vardır.3 kişiliklerde arkadaşlık dostluk pekişir,paylaşmak dayanışma ne bileyim manevi yönden kazanımların olur.Tek kişilikte de daha iyi ders çalışıyorsun.İstediğin gibi düzen kuruyorsun.








Duşa kabin böyle banyodan kapı ile ayrı :)






Giysi dolabı ile oda arası böyle bir boşluk var :)













Yatağım ve normal komüdinden biraz daha geniş bir komüdinim var.:)





Mini bar dolabım var onu resimde olunca söylemeyi unutmuşum :D
Bu çalışma masasının bir değişik versiyonunu eve uyarlayacağım :)
(biraz dağınık ama malum test kitapları falan, birde sandalye üstünü görmeyin :D )






Böyle bir lavabom var ve viledam :D (tek kişilik olduğu için içeri ablalara temizletmiyorum kendim işimi hallediyorum.)






   Malum alafranga tuvalet var.Böyle bir banyo..




Bu da giysi dolabım ki bu dolap gerçekten büyük ve bir o kadar da geniş.Normal çocuk odası dolaplarından çok daha büyük bence. (yan taraftaki boşluğa ben ayakkabılarımı koyuyorum :) Malum temizliği de kendim yaptığım için dışarı ayakkabısıyla sokturmuyorum kimseyi odaya:))











Ben bu fotoğrafları aile fertlerim için çekmiştim ama buraya da nasip oldu ve sizinde kafanızdaki bazı soruları yanıtlayabildiysem ne mutlu bana :)

Ayrıca unutmadan söyleyeyim bir yakınınız üniversiteye hazırlanıyor veya KYK yurtlarına başvuru yapmak istiyorsa yaz tatillerinde yeni başlayacak olanlar için veya ara sınıflar için kyk.gov.tr de başvurular oluyor.Aynı şekilde yükseklisans yapacak olanlar için de.Diyelimki okul zamanı böyle bir arzunuz var o zamanda kyk müdürlüklerinde dilekçe ile alım zamanları var.O günleri bilip dilekçe vererek sıra bekliyorsunuz. :)

Her zaman bir yurttan çıkayım eve geçeyim gibi düşüncelerim olmasına rağmen iyi ki çıkmamışım dediğim yer KYK yurdu.Çünkü ne kadar akside olsa öğrencinin yurtta kalması çoğu yönden daha iyi bence.Evi yükseklisans veya çalışma hayatında da elde edebilirsin.
Lütfen yeni başlayan arkadaşlar aileye baskı yapmayalım bu konuda :))

Sağlıcakla kalın ve vizeleri olan herkese başarılar..
 (Bana da dua edin olur mu :))

25 yorum:

  1. Aslında benim çok işime yaradı. Ev çok pahalı. Ve Farklı bir bölüm için baştan bir Üniversite hayatı başlayacak bana. İstanbul da mı bu KYK yurtları ki. Bunu bir ara özel olarak da konusmak isterim. 🙄💙

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Türkiye'nin 4 bir etrafında var canım :) ve tabiki özelden konuşabiliriz.
      https://twitter.com/esmasultnn burdan ulaşabilirsin bana :)

      Sil
  2. Hayırlısı olsun. Başarılar dilerim.

    YanıtlaSil
  3. Güzel ve Akıcı yazınız için teşekkür ederim, blogumu izlemeye alırsanız sevinirim... http://hastaliktakip.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Guzel yorumunuz için ben teşekkür ederim.En kısa zamanda geri dönüş yapacağım.😊

      Sil
  4. çok çok güzel bir yazı buuuu yaaa bi ara bloguma koyayım da herkes öğrensiin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Faydalı olmaya çalıştım deepciğim :) Sen beğendiysen tamamdır.

      Sil
  5. Merhaba, yurt hayatı çok farklı ve özel bir deneyim. Vizelere çalışmak da gerçekten yoğun... Ben de şimdi salı günü olacak sınava çalışacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de salı günü iki vizem var ama daha kapak açmadım 😊

      Sil
    2. Benim şansım yoktu, bugün sabah 10:00 da Kıskançlık ve İkili İlişkiler dersinin notlarına bir gömüldüm daha yeni çıktım içinden...

      Sil
    3. Benimde AB ilişkilerine çalışmam lazım ama işte 😊

      Sil
  6. baaak son yazımaaa :) bir de baksanaaa, melike yıldız arkadaşımıza söleseneee, son yazımda o da var ama onun bloguna yorum yapamadıım :9

    YanıtlaSil
  7. Yazınız için teşekkürler çok güzel bilgiler vermişsiniz ek olarak ücret hakkında da bilgi vermeniz mümkün mü ödemeler nasıl oluyor başlangıçta ne istiyorlar ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şuanda ulk kayitta 350 tl depozito veriyorsunuz ve mesela benim yurdum 230 tl aylık istiyor.Bu fiyat tam devlet yurdunda daha düşük oluyor.Bunu da kaydınız devam ettiği sürece yaz tatilleride dahil ödüyorsunuz ve depozitoyu yurttan çıkarken geri ödüyorlar.

      Sil
  8. so nice place i see:) i like it:) follow! now waiting for U:)

    YanıtlaSil
  9. Merhaba blogunuzu yeni keşfettim ve takibe aldım bende bekliyorum😊
    bayankirpikk.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Hoşgeldiniz.En kısa zamanda ziyaretinize geleceğim.

      Sil
  10. merhaba blogunuzu deeptone saayesinde keşfettim benim blogumu da ziyaret etmek isterseniz beklerim :)

    https://mahiefruze.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz en kısa zamanda ziyaretinize geleceğim. (Şu vizeler bir bitsin ) :))

      Sil
    2. Hoş geldiniz en kısa zamanda ziyaretinize geleceğim. (Şu vizeler bir bitsin ) :))

      Sil
  11. Merhabalar;

    Bloğunuzun "Blogger Gazetemiz"de tanıtılmasını isterseniz, alttaki linkten detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz. Sevgiler,

    http://www.hikayekalplikadin.com/2016/12/blogger-gazetemizde-yerinizi-alin.html

    YanıtlaSil
  12. Güzel yazı olmuş :) Bloğunuzu takipe aldım bende beklerim ❤❤

    YanıtlaSil