28 Ekim 2016 Cuma

Dinlediğim Kadar Dinlensem Yeterdi Aslında..

Kişiler hakkında sanrılarım sancıya dönüştüğü günden beri kişi tahlili yaparım kendimce ve bunu saplantı haline getirmemeye çalışıyorum tabi.
Biri bana çok üzgün geldiğinde dinliyorum,dinliyorum..Kimi zaman bunun için fedakârlık da yapıyorum ve bundan mutluyum.Konuşmayı ne kadar seviyorsam, dinlemeyi de seviyorum.Elimden geldiğince yardım etmeyi isterim, fikrim sorulursa söylerim.Çoğu insan "bence" der ama aslında karşındaki"bence" demeni istemez.Dinlenmek ister, kaygılarından bahsetmek ister ve gene dinlenmek ister.Üç- beş bilmiş kelime kurman kimin umrunda...

Bazen de sevinçlerini anlatırlar.Bir sohbette en sevdiğim şeylerden biri kişinin gözleri..Parlaması,gülmesi adını ne koyarsan..O heyecanı, etkilenişi, soluk alıp vermesi,nefesini tutması, mimikleri, anı yaşatmak istemesi..Ne bileyim güzel şeyler bunlar.Dinlerim, yaşarım onunla.Gülerim, mutlu olurum.Bir de bakarım onun gibi iç çekiyorum..Komik yorumlarıma güleriz,her zaman  böyle oluyor.

Kimi zaman gezmelerini, buluşmalarını, ziyaretlerini anlatırlar.Kiminde imrenirim, kimin de şaşırır, kiminde gadaplanır,kiminde gene komik şeyler aklıma gelir.Bu çoğunda böyle sürüp gider.


Paylaşmak güzel şey.Bu kimi zaman elindeki bir lokma, kimi zaman sınıf arkadaşınla paylaştığın silgi, kimi zaman da duyguların,düşüncelerin en önemlisi de zamanın.

Peki,şimdi soruyorum ya -DİNLEDİĞİN KADAR DİNLENMİYORSAN- ?

Bunu hissettiniz mi ? Ben zaman zaman hissediyorum.Bu kuruntu mu..... bilmiyorum.
Bir şey anlatmak istersin bir bakarsın ki onu dinliyor hale gelmişsin gene.
Bir sevincini paylaşmak istersin ağzına tıkar lafı....devam etmezsin sonra.
Konu senken bir bakmışsın o olmuş. 
Hadi ya tek ben böyle hissediyor olamam.Hepimizde oluyor dimi bu anlamalar.


Bazen içimden "dinle beni görmüyor musun ihtiyacımı" demek istiyorum da sonra boşver diyorum boşver dinlediğim kadar dinlensem yeterdi aslında...



Hayat bu......
                           Sağlıcakla kalın..


14 yorum:

  1. Merhaba Afilli Zerre. :) Bloğuma bıraktığın yorumu takip ederek buldum sayfanı ve daha ilk gördüğüm postunla vurdun beni. <3 Bravo. Üzerinde çok düşünülesi bir konu. Biliyor musun, aldığım kişisel gelişim eğitimlerinde hep değinilen şeydir bu, insanlar dinlemek değil, konuşmak ister. :) Veee, dinlemeyi öğrenmelisin. Her insanın boynunda bir tabela asılıdır görünmeyen ve üzerinde ne yazar biliyor musun; 'Bana kendimi önemli hissettir!'. Ve her zaman farkındalığı ve bilinç düzeyi yüksek insanlar dinler, gerisi konuşur. :)

    Yalnız seninle konuşulacak çok şey olduğunu hissetmeme rağmen takibe alamadığımı görüyorum?! :( Bloğuna google + dışında da izleyici gadget'ı eklersen bana haber ver olur mu? Seni takip etmek isterim yürekten.

    Sevgiler... <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsanoğlu bu konuda bencil gibi geliyor bana.Kim bilir bu yazımı okuyanlardan da beni bencil olarak gören vardır :)
      Bu arada sanırım dediğiniz gadget-i konumlandırdım :)
      Yorumunuz için teşekkürler:)
      Sağlıcakla kalın..

      Sil
  2. Hepimizde oluyor bu. Bazen dinlenmediğimi fark ediyorum fakat kendim de insanları çok dinleyebildiğimi söyleyemem. Çoğunlukla kalabalık ortamlarda bir süre sonra iç alemime dönüveriyorum.
    Şu fotoğraftaki durum söz konusu. Beyin yanmaya başlıyor. :) Büyüklerin tavsiyesine uyup, az konuşmak en iyisi sanırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çoğunlukta göz kontağı kurabildiğin dinliyor anca :)Yalnız benim burda bahsetmek istediğim birebir sohbetti.Yorumunuz için teşekkür ederim. Sağlıkcakla Kalın..

      Sil
  3. Sizi mimledim :)))) Bloguma beklerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Davete icabeti en kısa zamanda gercekleştireceğim. 😊😊

      Sil
  4. Çok güzel yazmışsın gel dedin hemen geldim sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim ve hoş geldin :)

      Sil
  5. Bloğuna gadgetlerden izleyici gadgeti eklemelisin sevgilerimle....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Acemi bloğu işte, dikkate alındı eklenecektir efendim :)

      Sil
  6. Dinlemek gerçekten güzel bir eylem ancak bazen insan dinlenmeye de ihtiyaç duyuyor ve böyle zamanlarda dinleyen bulamamak büyük bir sancı. Umarım seni gerçekten dinleyen insanlarla karşılaşırsın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Karşılaştım, karşılaşıyorum çok şükür..Hatta beni boşver sen anlat diyeni bile var :)

      Sil
  7. herkes konuşmayı seviyo o yüzden dinleyenler daha değerli baaaak sen yaz bi,z dinleriz ki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D En son günlüğümü oda arkadaşlarım okumuşlar gizlice.Bunu bu yıl öğrendikten sonra burası daha güvenli geliyor :D

      Sil