18 Ekim 2016 Salı

Dost sadece 4 harften ibaret değil..

Dost diye kime denir?
Seni her zaman güldüren mi?
Sırdaşın olan mı?
Bir müşküliyetinde yanında olan mı?
....
Hangisi?
Çok düşündüm bu konu hakkında.Bu kelime, bu bağ en çok kime yakışır?..
Dost benim için 3 çeşit ;
1.İlahi dostluk (ki buna başka bir yazıda değinmek isterim.)
2.İnsan dışı bir varlığa beslenen dostluk(pek tatmadığım bir konu..)
3.İnsani dostluk(tamda bu madde üzerine yoğunlaşacağım bir yazı olacak.)
Hangi seçeneği seçtiysem tamam bu dediysem der demez büyüsü bozuldu sanki, çıkarlarını gördüm yada bencilliğini.
Aslında dost dediğimin postunu küçük yaşta görebilme kabiliyetine sahip oldum.Bununla ilgili anılarımı da paylaşacağım.Minnak yüreğimin ilk dostu ile yıllarım geçti ve sonunda dost değilde bizimki "arkadaşlıkmış" onu keşfettim.Bu kanıya da bir olaydan sonra mütâbık oldum.Ortaokul yıllarındaydım elim bilmem kaçıncı dereceden yanıktı..Her gün pansumana gidiyordum.Merhemler,sargılar..Okulun bahçesinde olduğumu hatırlıyorum ve elimde son sargım,tek mesele elim ciddi anlamda su toplamıştı.Tek elimle top oynamaya çalışıyorum çocukluk işte.. Ve bu dostum dediğimle hafif bir münakaşa ve her zamanki ergen dikleşmeleri ve beni dövemeyeceğini bilen sevgili dostum o elimdeki yanığı sargının üstünden kavradı ve büktü(acıdan ağlayan bir kişi değilimdir ama o anki acımla kendimi tutmasam ağlayacaktım iyi hatırlıyorum).Belkide o anki acım en çok değer verdiğim kişinin bu hareketi yapabilmesiydi, kim bilir..Kiminiz diyebilir "aman çocukluk abartıyorsun" diye ama bu olaydan sonra hep temkinliydim (hâlâ da öyleyim).Belkide ona teşekkür etmeliyim sonuçta bunu yapmasa büyük yaşta daha büyük incinecektim.
[1-Zayıflığından beslenen bunu kullanan senin dostun olamaz.]
Hayatta hiçbir zaman arkadaşlık kurarken, dost edinirken çekinmedim; korkak büyütmedim yüreğimi.Şimdi düşünüyorum da ondan sonraki yıllarda biten dostluklarımın ana sebebi komik gelebilir ama başarı..Birisi bunu bana böyle dese "ne saçmalıyor bu ya"derim.Beni uyaranlar oldu mu oldu ama yapacak bir şey yok.Genelde insanları bu konuda umursamam yaşamayı yeğlerim(bazen dinlesem iyi olurdu aslında).Bununda örneklerini hemen sayabilirim.Küçüklüğümden beri organizasyonlarda görev alır; şiir,şarkı,kompozisyon,resim gibi şeylerde etkinlik yapar, yarışmalara katılırdım.Haliyle bunun sana getirileri, başarı sıralamaları olur.Bir bakardım onu geçtim diye veya gündem ben olduğumda benimle konuşmayanlar komiktir ama böyle..Yazın annem Kuran öğrenmeye yollardı orda bile bir olay olmuştu hatta ne kadar ilginç değil mi,ilk ben geçtim diye sevinmem gerekirken yalan kurbanı olup hocadan azar yemiştim (Te Allah'ım :D ).Hayatımda ilk kez dershaneye gittim ondan bile lisede yakın arkadaşlarım(dost dediğimde içlerinde mübarek)  tarafından haset kurbanı oldum.Abartma yok eksiği var daha çok mesele var ama kendimi bildiğim bileli tabiri biraz argo ama durmadan benimle sidik yarışı yaparlardı..
[2-Senin başarından mutlu olmayanlar,sevincine ortak olmayanlar senin dostun değildir.]
Bir kısım dostluk girişimlerimde farklılık sebebiyle bitti.Bu farklılık gerekse materyal gerekse manevi..Kendi istediğimle dini tercihimin bir sonucu olarak kapandım ve bu bazı dostlarımın istediği dost değildi ilk zaman biraz acıtmıştı galiba yada acıtmamıştı(bu konuda katı biriyim) ve gezme tercihlerim içki tercihlerim v.s v.s Büyüyorum,büyüyoruz..Küçükken yaptığım,gezdiğim veya bırakmak istediğim huylarımı saygıyla  değilde kendileri gibi olmamı istediler,reddedince ilişkimizi de kestik.Bu tek taraflı olmadı tam saygı göstermediğim kişilere sevgimi de dostluğumu da veremem ben, bu ikiyüzlülük bence.
[3-Farklılıklarınla, aykırılıklarınla dostluk kur, devşirme olmak için değil.]



Çok ince bir konu bu ve daha 23 yaşındayım ve evet kimbilir daha ne tecrübelerim olacak, şimdilik  bazıları bunlar.Duymak istediklerinizi gidin başkası söylesin size, dost dediğin duymanız gerekenleri söyleyebilendir.Patavatsızlarla gidin dost olun demiyorum ama (klişe olacak biliyorum)sizin iyiliğinizi isteyeni dost edinin.Yalan söyleyen insanı çok da yakınınızda tutmayın bilinki bu kişi sizede yalan söyler ve çoğu arkadaşımı yıpratan bir konu asla bir dostunuzun maşası olmayın.Bir yere mi gitmek istiyor bırakın gitsin (bu sevgilisinin yanı,ailesinin istemediği yer ise,tasvip etmediğiniz yer ise)siz onunla gitmeyin.Bilinki aksini yaparsanız ucu size dokunur.
Herkes iyiyse de birlikte kötüysede birlikte gittiğindir dost diyor bu YALAN!
Dost dediğin kötü de seni uyaran iyi de seninle mutlu olandır. Sizin suç ortağınız dostunuz değildir,kimi zaman düşmanınız bile suç ortağınız olabilir.




Tabi bu kadar keskin konuşunca "bu kızında hiç dostu yoktur" diyorsunuz belkide.Tabi ki yanılıyorsunuz kendimi bildiğim bileli yanımda olandan tutun da mahalle,apartman,ilkokul, lise ve üniversite dostluklarım var çok şükür :)
Dost olabildiğiniz kadar dosta sahipsinizdir.Bu çıkar ilişkisi değilde itina ilişkisidir,sakınma,kıymet verme..Yaralayanlardan çok merhem olan var çok şükür.
                                                                                           Sağlıcakla kalın. :)

                                                                         
                                                                                                                                                               

8 yorum:

  1. İnsanlar sanırım her zaman kendi yaptıklarını büyütüp bizimkini küçültmekle meşgul olacaklar, en yakınımız dediğimizin her zaman sırtımızda izleri var ve olacak... Fedakarlıklarımızı görmezden gelen "dost"larımız sayesinde güçleniyoruz, hissizleşiyoruz... Bir gün hiçbiri acıtmayacak, sadece geride ihtiyaçları olduklarında hatırlatacağımız çok güzel (!) anılarımız olacak...

    Bloguma beklerim sizi...
    https://t.co/kTY1lhjE2n

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Genelde bıçaklayana çiçek uzatanlardanım sanırım.Hislerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim.

      Sil
  2. Ağzınıza sağlık. Çok güzel yazmışsınız.
    Hiç üzülmeyin bile gidenlere. Gidenler size hayatınızda almanız gereken bir tecrübe bırakıp, görevlerini tamamlayıp yollarına geri döndüler, öyle düşünün. Görev bitti ve yollar ayrıldı.
    Bu yolunuzda yanınızda kalanlar ve yeni gelenler ise olması gerekenler zaten.
    Hele hele kişisel seçimlerinizden ve inancınızı yaşayış biçiminizden dolayı yanınızda yer almamayı tercih edenleri hiç düşünmeyin bile. Özgürlük, hem bedende hem de zihinde olmalı. Onlar özgürlüğe saygı beslemey beceremeyenlermiş demek ki :)

    Yazmaya ve gülümsemeye devam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaybettiklerim genelde kazanç oldu bana o yüzden mutluyum 😊

      Sil
  3. olumsuz deneyimlerin olmuş yaaa en iyisi insanlara yakın durmamak bencesi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Orta karar en güzeli :) Ne uzak ne yakın kalamıyorum.

      Sil
  4. Tüm yazılarına yorum yapıp bunaltmak istemiyorum ama bu çok güzeldi. Belirtmeden geçemedim.💙

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) Yorumlarınla beni mutlu ettin (L)

      Sil