20 Ekim 2016 Perşembe

1 dil 1 insan

Öncelikle Hayırlı Cumalar arkadaşlar,

Hayatım boyunca tabiri caizse tam bir dil özürlüsü olmuşumdur.Üzücü ama öyle..Hani bu 'ilkokuldan beri İngilizce görüyoruz ama neden öğrenemedik hâlâ' gibi bir şey değil.Tamamen ben kaynaklı.
Bazı okuyan arkadaşlar"Derslerinden düşük not mu alıyordun?" diye soruyor olabilir.Sınav öncesi ezber, sınav sonrası pırrr uçup giderdi kelimeler hafızamdan.Bu bütün dillerde aşağı yukarı öyle oldu.

Dün bir cesaret yurtta Arapça kursuna başladım:) Bu insanlık için küçük benim için büyük bir adım oldu.3. sınıftayken de Arapça dersi almıştım fakat hoca genelde siyasi/tarihi makaleleri çeviri yaptırıyordu ve sesli sesli okuturdu.Yazma ödevi verirdi ki bu biraz sinir bozucu olabiliyordu.









(şekil-a )Göründüğü gibi bunu 5- 10 kere yazdırıyordu.
İlk zaman renkli renkli kelime numaralandıran ben diğer sayfalarda sürrealist kara kalem çalışması yapmışım resmen :D 








Ne kadar bu konuda başarı gösteremeyen bir insanda olsam gerçekten dil öğrenmeyi çok isterdim/-tiyorum.Neyse gene yılmıyımda gramer olarak öğrenebildiğin kadarda olsa Esma Arapça öğren dedim.
"Neden o kadar dil arasında Arapça?" diye sorduğunuzu duyar gibiyim.Aslında bunu birazda olsa bende düşündüm.Maddeleyecek olursak;
1.Ne demişler 1 dil 1 insan ;)
2.Gittiğim kurs hali hazırda yurt sınırları içinde
3.Öğretecek olan hocamız ki (naif ve kibar biri) birkaç kişinin daha talep ettiğini söylemesi
4.Sonuçta Müslümanım ve Dini Esaslarımızın Başı (Kuran-ı Kerim) Arapça
5.Latin alfabesinden farklı bir alfabesi var.
6.Kudüslü günler diliyorum kendime (Allah cümlemize nasip etsin) biraz dilinden anlamak iyidir
7.Ve gelecek umutlarımın baş mihraplarından gene Ümre,Hacc meramımı anlatmak güzel olur.
(Oo ne çok sebebim varmış :D Maşallah)

Biraz bu kurstan da bahsedeyim Hocamız (Allah razı olsun) teker teker ilgileniyor.Daha 2. gün bitti ama ben gene de heyecan yaptım.







(şekil-b) İlk dersim işte bu kağıt :) Ezberimi çok şükür verdim.İlk bocalar gibi oldum da Allah'tan 2.de tastamam verdim.(Umarım diğer derslerde böyle aklımda kalır.)










Bazı arkadaşlarım yazmanın akılda kalıcılığı artırdığını söylüyordu.Bunu deneyeceğim hatta ilk dersimi de yazdım.





(şekil-c)Kuran Kursu hariç eğitimim olmayınca anca bu kadar oluyor :)(Gene renkli kalemler ilkin böyle de inşallah bu sefer gerisi kara kuru olmaz:D )

















Bu konularda İHL veya İlahiyat okuyan arkadaşlar gibi olmayı beklemiyorum tabi ama elimden geldiği kadar yapmaya çalışacağım.YILMAK YOK :) Bu konuda ehlileşmiş arkadaşlar varsa çalışma konusunda önerilerde bulunurlarsa sevinirim.Ziraa yardıma muhtaç biri var karşınızda.
Her ne olursa olsun bu beni mutlu ettiği için paylaşmak istedim.Mevla'mdan dilerim bittiği günü de görmek nasip olur da alnımın akıyla yeni yayın yazarım :) Dua edin olur mu :)

Sağlıcakla kalın...


6 yorum:

  1. Umuyorum başarıyla tamamlarsın kursunu. Bloga bir takip ve mail butonu da eklersen hem blogunu izlemeye alabilirim. Hem de yeni yazı yazınca mailime geleceği için haberim olur.
    Sevgiyle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah teşekkür ederim :) Acemi olunca onları akıl edemedim ama en kısa zamanda düzenleyeceğim :)
      Sağlıcakla kal :)

      Sil
  2. Arapça bilmek istediğim bir dildir fakat ben de bilmiyorum. Yaş itibariyle artık çok zor geliyor. Hafızam zayıf ve zor ezberleyen biriyimdir zaten. Gençken öğrenmek lazım. İnşaallah siz de öğrenirsiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Iyi dilekleriniz için teşekkür ederim.60 yaşında öğrenen var pes etmek yok 😊

      Sil
  3. dilde iyiyim ama ingilizce ve fransızca benim. ama arapça bilenler var aramızda. onlara söleriz yaniii belki yardım ederler sanaa bi deee kolay gelsiin dil öğrenmek çok keyifli eğer seversen tabii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) ben beceremiyorum galiba. Ama şu okulu atlatayım bu konuda başlangıç seviyesinde olduğum dillerin üzerine gideceğim :)

      Sil